Na jaře se uskutečnili celkem tři víkendové akce, které byli mezinárodní. Uskutečnili se poprvé a určitě ne naposled.

Všechny tři víkendovky měli společný název a to:

Česko-polskou víkendovkou propojíme národy

První se uskutečnila: 28. 3. - 30. 3. 2008 v Jeseníkách na Studničním vrchu nad Lázněmi Jeseník (Gräfenberk).

Druhá se uskutečnila: 18. 4. - 20. 4. 2008 v Polských Gľuchoľazách

Třetí se uskutečnila: 6. 6. - 8. 6. 2008 v Uhelné na Jesenicku

Na oraganizování víkendovek se podíleli členové Jesenického hnutí Brontosaurus, Jesenického skautu a Gľuchoľazského skautu.

Byla to zajímavá a první spolupráce mezi Čechy a Poláky. Na všech víkendovkách bylo celkově kolem 50x účastníků z ČR i Polska.

Tahle spolupráce a setkávání směřuje k vytvoření Průvodce pro mládež - Guidebook for youth, které bude určené mladým lidem z Jeseníku a Gľuchoľaz. Průvodce se bude snažit přiblížit a představit tahle obě města oběma národům. Průvodce by měl obsahovat zajímavosti obou měst, kultůrní a mnoho dalších informací. Průvodce by měl být dokončen na podzim 2008 a zároveň i publikován.

Osobně jsem byl na dvou víkendovkách a to první a druhé. Na třetí jsem být nemohl, protože jsem musel být doma.
Obě víkendovky byli skvělé a překvapilo mě jak jsme si rychle začali rozumět :-) Když bylo potřeba, hlavně když se dělalo na průvodci, tak jsme si rozuměli. Když nebylo potřeba tak jsme si nerozuměli :-) Atmosféra an obou víkendovkách byla skvěláa  sešla se opravdu dobrá parta lidí.
Obě víkendovky mi moc dali a poznal jsme něco nového ze života v  polsku.

První víkendovka

Tuhle víkendovku, měli v režii brontíci a skuti z Jeseníka.
Dorazilo asi 15x účastníků
Přivítali jsme je na Jesenickém nádraží malým občerstvením a s dvěma transparenty - jeden byl v češtině a druhý v polštině.
Na začátek, abychom se poznali, se zahrála sezanmovací hra. Bylo hodně legrace.
První noc jsme trávili v klubovně, hráli tam různé hry, povídali si a více se seznamovali.
Během dopoledne jsme se pak přemístili a šli na chatu Maxovku, která se nachází mezi lázněmi a Studničním vrchem. Na Maxovce se během roku dělají spousty víkenodveka  táborů.
Po celou sobotu jsme pracovali na horní stezce Vincenze Priessnitze, která se bude otevírat na podzim.
Asi kolem 17:30 se udělala procházka po okolí. Prošli jsme část stezky s prameny, které se na víkendovkách opravili.
Večer se pak dělalo na průvodci.
Během toho se hráli různé hry, bylo jedno divadlo a prožilo se spousta legrace :-)
Zpět do klubovny se šlo až v neděli, kdy se vše uklidilo. V klubovně jsme byli kolem 13:00 a konec víkendovky bylo kolem 14:00 kdy se účastníci rozcházeli na vlak . . .

Druhá víkendovka

Druhá víkendovka se uskutečnila v polskua  měli jí v režii polští skauti.
Sraz byl na žst. nádraží v Gľuchoľazech. Já přijel o něco dříve a nejel jsme s ostatními z Jeseníku. Byl jsem na návštěvě ve Zlatých Horách a k děckám jsem se připojil až v Mikulovicích. přemýšlel jsem jesltim mám jít ze Zlatých do Gľuchoľaz pěšky nebo jet vlakem přes Mikulovice. Rozhodl jsem se, připojit se k děckám.
Z Jesneníku jelo asi 12x lidí. Převyšovali skautíci :-) Nás brontíků bylo jen 5x
Na nádraží nás přivítali polští skauti s ručně vyrobenými růžemi. Měli pro nás přichystanou i zajímavou hru.
Házeli jsme šipky na balónky naplněné vodou, které byli pověšeny na lavičce.
Potom jsme šli přes celé město až do jejich klubovny. Večer nás ještě vytáhli na jedno místo, kdy byl výhled na část G'luchoľaz. Asi po hodince, co jsme tam hráli hry, nás přepadl deštík s bouřkou. Když jsme došli do klubovny, tak byli všichni mokří . . .
V sobotu se šlo na výlet i když bylo škaredě. Bylo zataženo, občas zapršelo a sem tam byla i zima.
Vyšlo se kolem 10:00 hod.
Šlo se z Gľuchoľaz na rozhlednu Biskupská kupa, která leží na hranici mezi ČR a PL nad Zlatými Horami.
Šli jsme přes Konrádow, Skonwrónkow a Jarnoľtowek.
Cesta nám trvala asi 2,5 hodinky. Zpátky jsme šli trošku jinou cestou ale přes stejné obce.
Rozhledna byla otevřená ale nikdo na věž nešel, protože byla nulová viditelnost.
Cestou zpět jsme šli přes rezervaci Cicha Dolina, která byla plná lesního česneku - rostl na každém kroku.
cestou jsme taky potkali kolonu svatebních asi 30x aut.
V klubovně jsme byli kolem 18:00.
Čekala nás dobrá večeře a pak skvělá hra, u které se bavili všichni a občas do ní byli zapojeni i náhodní kolemjdoucí na ulici :-)
Po hře se pak dělalo na průvodci.
V neděli, kdo chtěl mohl jít do kostela.
Mše se konala v 8:30 a kostel byl plný.
Překvapilo mě, že jsem celé mši rozuměl. Bylo to moc milé.
Zajímavostí bylo, že když se zpívalo, tak před oltářem, na straně aby nezavazel ale zároveň šll vidět, bylo plátno, na kterém byli promítány slova dané písně.
 To jsme nikde u nás zatím neviděl.
Po mši jsme šli zpět  do klubovny, nasídali se, sbalili a šli na vlak.

Už se těším na další podobné akce s účastník z ČR a Polska. :-)