Jak funguje propaganda

Rád bych vám ukázal, jak vlastně funguje propaganda či nějaká kampaň a jak se konkrétně těmto nevhodným kampaním vyhnout (nesednout na špek).

Pokud trochu sledujete dění na internetu, určitě jste zaregistrovali, že se v posledních dnech začalo masově šířit video s názvem "Kony 2012". Jedná se o krátký film, který by mohl mít opravdu globální dopad. Jeho tvůrci v něm totiž vybízí lidi z celého světa k boji proti bezpráví v Africe a především k zatčení kriminálníka Josepha Konyho.

ZDE  je video s českými titulky

Když jsem si poprvé přečetl tento titulek a pak si pustil video, tak mě to docela zaujalo. Vždyť co je na tom špatného, jde o zajímavou a dobrou věc. Ale v půlce filmu mi najednou cosi nehrálo. Začal jsem si totiž uvědomovat hned několik věcí a to, že film pochází z USA, ve filmu je spousta nejasností a dokonce některé informace nejsou pravdivé. Když se tam pak objevili různé "reklamní" předměty k prodeji, tak mi došlo, že vlastně film vznikl úplně za jiným účelem, než sám propaguje.

Proto jsem po skončení filmu začal hledat bližší info k této kampani. Netrvalo to příliš dlouho, stačilo si přečíst pár komentářů pod videem a hned jsem našel, co jsem hledal.

ZDE nejdete to, co jsem hledal

Příjde mi zvláštní, proč dělat konkrétní kampaň pro konkrétního zločince, o kterém se ví několik desítek let. Proč dělat něco nového, když tutéž věc už dělá spousta organizací o kterých se ví nebo ví jen něco málo  (např. Amnesty International, Člověk v tísni, festival Jeden svět, Mezinárodní křesťanské asociace, CSI, Mezinárodní trestní soud v Haagu a další).

Jen tak pro zajímavost, ohledně povstalecké skupiny Armáda Božího odporu (LRA) už konkrétně v USA jednají několik let a 20. května 2009 byl senátory schválen výnos za účelem ukončení Konyho teroru.

Jinak Uganda není jediná, která má problém s povstalci. Sice se situace na severu Ugandy zlepšila, ale nesmí se zapomínat na to, že "teror a zločiny páchané na civilistech" je ve více jak polovině zemí světa. Především jde o země, které stojí na okraji zájmů (střední a jížní Amerika, Afrika, Asie, Blízký a středmí Východ, Balkán).

Po vyhodnocení pro a proti k této kampani, jsem se pak rozhodl pro tento článeček.

Rád bych, aby tento článek sloužil k tomu, aby informace, které dostanete nepřijali bez podrobnějších informací. Proto si nejdřív zjistěte co nejvíc pro a proti, než si uděláte na tu danou věc názor.

Nenechme se oblbovat médii a snažme se být objektivní a snažit se aby pravda nebyla převálcovaná lží a nesmyslností . . .

(vše co je modře označené, je klikací - po kliknutí se vám otevře nové okno)

Zobrazeno 1213×

Komentáře

jjkohoutek

je hrozné že nejde o samozřejmý přístup...

Tofl

Další článek, který potvrzuje, že jde jen o manipulaci (článek je v angličtině)
http://blog.foreignpolicy.com/posts/2012/03/07/guest_post_joseph_kony_is_not_in_uganda_and_other_complicated_things

elektronka

Horší než to, že ověřování není samozřejmý přístup mi připadá pořád to, že člověk nemůže médiím věřit...pak pochybuje o tom, čemu a komu vlastně věřit může... Tak trochu mi to připomíná scénu vytrženou z učebnic dějepisu pod nadpisem komunismus... tatáž nedůvěra v bledě modré? :(

Tofl

O organizaci Invisible Children a její mediální kampani Kony2012
http://www.videacesky.cz/ostatni-zabavna-videa/pravda-o-kony-2012

Tofl

Když už nějaká kampaň, tak tímto směrem
http://www.svetbezvalek.cz/

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

Autor blogu Grafická šablona Monika Voňková