Modrý bál aneb po dlouhé době opět na plese . . .

Modrý bál se konal 12. dubna v Českých Heřmanicích u Litomyšle. Vůbec jsem netušil, že na ples pojedu a strávím příjemný sobotní večer v místě, kde jsem nikdy nebyl. O plese jsem se dozvěděl, když jsem si prohlížel akce na signálech. Zaujal mě ale to je tak vše. Asi po 14 dnech a zároveň týden před plesem se mě kamarádka (Elí) zeptala jestli bych nechtěl jet na ples. Říkal jsem jí, že nevím. V ten termín, jsem chtěl jet totiž do Slavkova a složit slib SČS. Nějak se to ale během toho týdne zvrtlo a dozvěděl jsem se, že bude možnost vstoupit do SČS o pár dní ve Vranově. Tak jsem se rozhodl, že na ples pojedu.

Zjišťoval jsem veškeré spoje do Českých Heřmanic. bylo to zajímavé, protože jsem zjistil, že tam nevedou koleje a tudíž nejezdí vlak. jsem zvyklej jezdit na různé akce vlakem, protože je to pohodlnější a příjemější než bus :-)

Můj odjezd začal tím, že jsme vzal kole a kolem 15:00 vyrazil do Sobotína. Tam jsem schoval kolo k tetě a strajdovi a šel původně na bus ale stihl jsme vlak :-) Jel jsem do Šumperka. V Šumperku jsem chvíli čekal a pak jel dál vlakem do Zábřeha na Moravě. Tam jsem čekal hodinu, protože, vlak měl zpoždění... Ze Zábřeha jsem nakonec odjel kolem 17:00 z původních 16:00. ze Zábřeha jsem jel do Chocně přes Českou Třebovou. Našel jsem si volné kupéčko. Byl sjem ještě v civilu a přemýšle, kde se převleču, jestli ve vlaku, v Chocni nebo až na plese. Rozhodl jsme se, že to udělám ve vlaku. Když vlak vyjel z Ústí n/Orl. tak jsem se převlékl. Když vlak dojel do Třebové, tak jsem vypadal jako elegán . . . Zajímavé bylo sledovat průvodčího, protože když poprvé kontroloval jízdenky, tak mě viděl v civilu, jakmile procházel vlak za Třebovou tak se docela divil, že mám an sobě sako a kalhoty . . .
Do Chocně jsem dojel kolem 18:00 a měl jsem více jak třičtvrtě hodiny čas. Šel jsem s epodívat do města. V Chocni jsem nikdy nebyl, jen jsem jím pokaždé projížděl, když jsem jel na Prahu.
Náměstí jsem našel za 20 minut. Přemýšlel jsem odkud jede kyvadlovka na ples. Na plakátech bylo sice v 18:40 z náměstí, ale problém byl v tom, že v Chocni jsou náměstí dvě . . . Rozhodl jsem se, že nebudu čekat na náměstí a radši počkám na nádraží. Bylo to jistější.
Před nádražím už čekalo pár lidí v tanečním ohozu :-)
Kyvadlový bus přijel na čas. Bus byl už hodně plný ale nějaká ta místa byla ještě volná. Nejdřív jsem stál v uličce ale pak jsem si sedl.
Do Heřmanic jsme dojeli v 19:00.

Cesta byla zajímavá a dlouhá. ideální je cestovat s někým a ne sám, protože cesta ubíhá rychleji a člověk zažije více legrace, než když cestuje sám.

Elí a ostatní jeli ze Zlatých Hor dvěma auty a přijeli 30 minut po mém příjezdu. Dojeli dvěma auty a celkym jich bylo 10x

Mezi tím, když jsem čekal než přijedou, tak jsem potkal jednoho kamaráda (Michala) s jeho přítelkyní, kterého jsem více jak rok nevidě. Bylo to milé shledání.

Ples byl vynikající. všichni co tam byli si ho skvěle úžívali. Potkal jsem tam známé, které bych vůbec nečekal.
Překvapilo mě, že se tam podávala i kopečková zmrzlina :-) několik jsem si jich dal a jednu zmrzku jsem i vyhrál v tombole :-)

V ceně vstupenky byla i večeře, která byla taky vynikající. Na výběr bylo ze tří jídel, z toho na jeden se doplácelo. Dal jsem si obložený talíž plný zeleniny, mňamky mňam. ochutnal jsme i guláš, poněvač kamarádky už nemohli . . .

Celý večer se tancovalo, diskutovalo, pilo a hrálo. Hrála skupina Lucky Band. Konala se i Barmanská show.
Zajímavé byla i pánsko-dámská volenka.
Každý měl na vstupence ze zadu napsané 10x tanců - polka, valčík, blues, jive, walz, cha-cha, tango, rumba, foxtrot a čardáš.
Každý kdo chtěl tančit tak si musel najít tanečního partnera a napsat si místo srazu. Asi kolem 22:30 se začalo hrát a hrálo s ev pořadí to co bylo na vstupenkách.
Kromě tanga, foxtrotu a čardáše jsem si střihl vše :-)
Bylo zajímavé vzpomenout si na všechny ty taneční kroky, protože naposled jsem tančil před dvěma lety . . .

Probíhala i tombola a ceny byly zajímavé. Já třeba vyhrál sadu do koupelny (vodní sůl, šampón a mýdlo), dar Llesů ČR :-)
Výhru jsem daroval kamarádce (Elí), protože to víc využije.
Kamarád (Štěpán) vyhrál CD-Rom s dětskou hrou a kamarádka (Helenka) pánské slipy. Oba si dárky vyměnili :-)

Dokonce se na plese objevila Mozaika :-)
prodávala jí tam jedna příjemná slečna...

Plesalo se až do 03:00 hod.
Naše partička přespávala u jednohoznámého v Litomyšli.

Ráno se vstávalo a šlo se na mši v Litomyšli. Mše začala v 7:35 v kostele Povýšení.sv. Kříže.
Kostel byl skoro plný a taky tam bylo spousta dětí.
Když otec kázal, tak si svolal ministranty a ptal se jich na víkendové setkání ministrantů, které se v Litomyšli konalo.

Po mši jsme se šli podívat na varhany. Byli moc krásné.
 Pak jsme se šli projít do parku a k zámku.

Na oběd jsme šli do jedné menší restaurace.
Po obědě jsme skoro všichni rozešli. Pět lidí jelo autem do Zlatých Hor a já s Helenkou a Anežkou šli na autobus.

Na nádraží jsme došli kolem 15:00. Helence jel bus v 15:40 směr Kutná Hora.  Anežka přemýšlela, jestli jet do Prostějova rovnou busem nebo se mnou přes Českou Třebovou. Nakonec jsem jí přemluvil a jeli jsme spolu. Vůbec jí to nevadilo, protože vlak byl v Prostějově jen o 10 minut později než bus.

Z Litomyšle nám to jelo kolem 16:00. jeli jsme půl hodinyk a dojeli až do Chocně. Z Chocně jsme jeli za dalších půl hodinku vlakem směr Zábřeh.
Debatovali jsme a řešili různé zajímavé věci. Anežku jsme opustil v Zábřeze a ona jela dál na Olomouc.

V Zábřehu jsem měl hodinku čas, tak jsem se rozhodl, že nebudu čekat na nádraží a, že půjdu na vlakovou zastávku.
Když jsem chtěl napsat Elí SMS o tom, že už se nacházím v Zábřeze, takse vybil mobil.
Ze zastávky dále jel do Šumperka a dál vlakem do Sobotína. V Sobotíně jsme byl ve 20:00.
Měl jsme u tety a strejdy schované kolo, na kterém jsme jel v pátek.
Domů jsem dojel kolem 20:45.
Byl jsem z celé cesty unaven tak, že jsme šel hned spát...

Modrý bál byl skvělý a užil jsem si ho. Pokud to příští rok výjde, tak bych jel plesat do Českých Heřmanic opět :-)

Fotografie z plesu naleznete zde:

Stránky Modrého bálu:

Cena vstupenky: 240 kč / 280 kč
Výtěžek z plesu podpořil vzdělání ve Fonjumetaw, vesnici uprostřed kamerunských pralesů